Veľkonočné tradície

07.04.2014 14:36

Začiatkom marca bola vyhlásená výtvarná súťaž "O najkrajšiu kraslicu". V I.kategórii bola za kreativitu ocenená práca Táničky Turzovej, ktorá svoju kraslicu vyšívala zlatou niťou na tvrdý výkres.

V literárnej časti našu triedu reprezentovalo niekoľko žiackych prác. Témou bol "Môj najkrajší veľkonočný zážitok". Najlepšie sa ho podarilo spracovať Leike Wiedermann, Rebeke Fišerovej a Paulínke Lukáčovej v spoločnej básni:

 

Veľká noc

Jačia dievky ako divé, bežia dole schodiskom,

Jakub s Markom za nimi s obrovským korbáčiskom.

Čo to robia? Prečo kričia? Je to koniec sveta vari?

To len chlapci s dievčatami slávia spolu sviatky jari.

Na Veľkú noc všetky dievky majú mokré byť,

aby mohli potom v zdraví ešte dlho žiť.

Očervenejú im líčka, budú ako ružičky,

chlapci za to dostanú na korbáče mašličky.

K tomu sladkú maškrtu, možno peniaz malý,

aby za tú námahu  aj odmenu mali.

 

Úspešné boli však aj práce ďalších dvoch dievčat. Vlaďke Hankovej sa podarilo získať krásne 2.miesto a Vikinka Hudecová sa umiestnila ako tretia:

Môj najkrajší veľkonočný zážitok 

Nemám rada Veľkú noc. Vždy, keď prídu oblievači, musím sa niekoľkokrát prezliekať, a to ma nebaví.  Prípravy sa mi však veľmi páčia. Maminke pomáham piecť koláče a ozdobovať vajíčka. S mamou sa vždy pri tom dobre zabavím. Hneď ako prídu hostia, bežím sa ukryť. Vždy ma však nájdu a poriadne pooblievajú. Raz sme dokonca museli umývať stenu! Každému za odmenu potom nabalím jeden balík vajíčok, čokoládového zajačika  a aspoň po dve eurá. To aby prišli aj nabudúce a bolo znova veselo. Keď všetci odídu, čaká nás umývanie dlážok a upratovanie. Hoci ma to veľmi nebaví, nechcem to nechať iba na maminku.

                                                                                                        Vladimíra Hanková

Najkrajšia Veľká noc...

... je vtedy, keď k nám príde ujo Robo a jeho syn Jakub. Spolu s maminkou nachystáme dopredu občerstvenie a ideme sa ukryť. Ocko ide otvoriť. Škoda, že im vždy prezradí náš úkryt. Potom nás vyšibú tak silno, že to svet nevidel! Mňa hodili minulý rok do sprchy a poliali ma vodou. Bola mi strašná zima! Ale vôbec mi to nevadilo. Dokonca som im za odmenu dala nielen po 5 €, ale aj občerstvenie a koláčiky. Aj keď po nich prišli ešte ďalší desiati šibači, tí prví boli aj tak naj!                                                                                          
                                                                                                       Viktória Hudecová

 

 

 


 

 

—————

Späť